Wednesday 18 January 2012

*1ST G.A. BY NURFERL: SAYA SEORANG PENULIS BEBAS DAN SAYA RASA HEBAT !!*



*1ST G.A. BY NURFERL: SAYA SEORANG PENULIS BEBAS DAN SAYA RASA HEBAT !!*



nurferl~




ooo ya,ya u ya oi,(hati tersangat la gumbira sambil bernyanyi2 kecil dalam hati) amboii seronok sangat aku ni ek? huhuhu,,mestila opppss,,(ops i did it again,i fellin ur heart,,,blalala,,nyanyi lagu britney spears pulak) sori ,,,,lupa pulak nk bg salam Assalamualaikum, Salam sejahtera, Salam Blogger buat sume... header sape pulak yg ade kat dlm entry nih? ahha!! ni lah yang aku nak story de morry nih...jomm baca..

:face55:....alkisahnya bermula slps selesainye aku melaksanakan suruhan Yg Maha Esa iaitu solat Maghrib...haa,,
pastu,,aku cepat2 dok tertonggok kat dpn lappy ni bukak fb sampai x mengaji pun(ish,ish,,jgn ikut perangai aku ni taw,,,x elokk,,takpe2,,jap agy saye ngaji)
then,,aku pun gi la usha2 kat group PORT BLOGGER

scroll down punya scroll down ,,tetiba ternampaklah oleh aku dgn satu status yg betul2 menarik perhatian aku berbanding status yg lain..
nak tahu sape punya status?
aaaa,,
mesti la status seorg blogger comel iaitu cik nurul...
cik nurul ni la yg ajak sume blogger untuk join contest yg dia buat ni..
gi la jengukk2 blog comel dia ni okeyy kalau nk tau terlebih terlanjutnye yea..

kenapa ye aku nk join contest ni?
sebabbbb...ni la da first contest i join taw selama jadi blogger ni..hehehe
:face39:....ok2...ni percubaan pertama aku la katakan..nervous gak bila nak tulis entry ni cam nk ambik spm je...huuuu,,chiilll yaya,, :face28:....hekhekhek...
okeyy,,
dgr aku nak story de morry kat korang sume nih..

uhuk,,uhuk,,uhuk,,
(terbatuk la pulak)
ehemmmm
da ok da bila makan dequadin ni

tgk tu,,siap beli kat 7eleven lg tu..
hihihi..


okeyyyy...i want to be serious now..

kenapa aku beria-ia sgt nk berblogging nih?
haaa,,nak taw npe?
sebabbbb,,,


aku tgk berblogging ni cam best sgt..


tu je ke?




x laa,,byk lg reason ni,,
dgr taw..

sebabbb,,bila aku tgk org ade blog sendiri,deorg tulis ape yg terpendam dlm jiwa kesumat deorg tu,,,dan aku rasa ni lah medium yg terbaik sekali untuk luahkan segala perasaan aku yg bermacam2 dlm jiwa ni....ceeewahhh..bukan luahkan kat dlm jamban ,, or kat atas pasir..ape kelasss luah kat situ...btl x?

pastu aku tgk ramai blogger buat deorang punya blog comel2..comel sgt2..contohnya cam blog cik nurul ni..tgk header deorang yg cantik,,cursor deorang,,entry2 deorang yg best untuk dibaca bila boringg(ooo,,boring je ke baru nak bace??hehehe)..itula yg membuatkan aku terpanggil dan diseru untuk berblogging ni walaupun blog aku ni x la secomel, secantik, semeriah dan sekreatif blog2 yg korang ade,,tp blog aku?
blog aku SEMEMEH jer...huhuhu (huyyoo byknye se-)
:face32:...sedeh nii... ape nak buat, ni je la yg aku termampu nk buat :face35:...
sebab lain lagi aku giler untuk berblogging ni ialah....
sebab aku baru jer habis spm ...so, x de buat ape kat umah,,baik isikan masa dgn berblogging lagi berfaedah,,,bukannye malas nak keje,,tapi malas nak jadi kuli sebelum waktunya..nanti2,,bile da sampai waktu aku keje la...lgpun dah dftr kat om nuffnang,,harap2 boleh la masyukk cket poket ni...betul x?
:face50:
kalau nak taw aku slalu tidoo pkul 3 pg sbb dok asyik berbloggwalking kat blog org...well,, mestilah kan ?
aku memang sanggup walaupun jadi cam mata panda
:face38: ni haa....x kisah lah jd cam mata panda kot2 aku leh jadi cam kung fu panda ke,,mane taw,, mesti ramai nak berblogging sampai x tertidoo sbb sanggup jadi kung fu panda kan?whoaaa!!! xbleh jd ni,,nanti ramai plak kung fu panda kat dunia ni...mmg happening bertambah pening la jawabnyerr...okey2,,stop being nonsense yaya...be serious...
ahhahaa,,

apa pulak yg membuatkan aku rasa berblogging ni hebat?


berblogging boleh buat kita jd femesss...sape x nak jd femes kan?
cewahh,,mentang2 la nama aku sama ngn penyanyi Shakira tu,,boleh la aku tumpang sekaki kefemesann beliau..awww...hehehhe
mesti ramai nak kenal ngn syakirah ni kan?

pastu ,,,berblogging membuatkan aku rasa hebat sebab boleh tambah ramai follower...kalau boleh kan,kalau boleh la,,
aku nak follower beratus2 ribu...
hehehe..
berangan jer lebeyy...
stop jadi mat jenin la yaya oiii,,
opss bukan mat jenin tapi mak jenin..hehehe...

kalau ramai follower,, lagi meriah la blog kita kan?
"saya suka, saya suka"(nada ying ckp dlm BoBoiBoy) hehehe...

berblogging buat aku rasa hebat bila ada antara kwn2 aku x de blog...boleh la show off skitt..
hihihi,,, x baik bangga diri,,
mmg "giler coollll"(nada gopal ckp dlm BoBoiBoy)..hahaha..

pastu aku rasa hebatt dgn berblogging sebab dlm rumah ni aku sorang jer yg ade blog...
hahaha...
ko ade? ko ade?
aku ade blogggg...
hihihi...
menjadi penulis bebas membuatkan saya rasa hebat!!

wellll,,,,what can i say more about blogging?
just one word
blogging are AWESOME
very2 awesome!!!
muachh

:face9:.... haa,,awesome cam harimau malaya... AUMMMM!!! sampai disini saje la alkisah aku untuk contest ni... harap i'll be da lucky girl in this contest...whoa!!



nak di tagkan kepada: Eriza Syazwani

1 comment:

ThenxQue Alexzhae said...

sudaaa follow awak sayang ..